Early Bird έως -35%.

Διάρκεια Σπουδών
3 έτη
Μέθοδος Παρακολούθησης
Full-time
Γλώσσα Διδασκαλίας
Ελληνικά, Αγγλικά
Τρόπος Παρακολούθησης
Φυσική παρουσία, Online, On-demand
Έναρξη Προγράμματος
Οκτώβριος 2025
Τοποθεσία
Αθήνα, Ελλάδα

Περιγραφή
Το πρόγραμμα BSc (Hons) Psychology είναι ένα προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, τριετούς διάρκειας που παρέχει την απαραίτητη γνώση σε όλους τους τομείς της Επιστήμης της Ψυχολογίας. Εάν σε γοητεύει η ανθρώπινη συμπεριφορά και αναρωτιέσαι γιατί οι άνθρωποι σκέφτονται, δρουν, αντιδρούν και αλληλοεπιδρούν με κάποιους συγκεκριμένους τρόπους, τότε το BSc (Hons) Psychology, αποτελεί την ιδανική επιλογή για τις σπουδές σου!
Κατά τη διάρκεια της φοίτησης θα λάβεις γνώσεις σχετικά με διάφορα επιστημονικά πεδία της Ψυχολογίας. Θα γνωρίσεις τόσο τα βιολογικά όσο και τα κοινωνικά θεμέλια της ανθρώπινης συμπεριφοράς και θα έρθεις σε επαφή με την έρευνα στην Ψυχολογία και την πρακτική της άσκηση.
Σε συνεργασία με αναγνωρισμένα, κορυφαία Βρετανικά Πανεπιστήμια.
Στόχος του προγράμματος
- Γιατί το συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών οδηγεί σε δικαίωμα άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
- Γιατί το πρόγραμμα είναι, επίσης, αναγνωρισμένο από τη Βρετανική Ψυχολογική Εταιρεία (BPS)
- Γιατί ως φοιτητής του τμήματος Ψυχολογίας στο IST College, θα έχεις τη δυνατότητα, κατά τη διάρκεια των σπουδών σου να παρακολουθήσεις, παράλληλα, σεμινάρια που θα ενδυναμώσουν περαιτέρω τις προσωπικές σου δεξιότητες
- Γιατί θα έχεις την ευκαιρία να συνεργαστείς με καταξιωμένους επαγγελματίες του κλάδου μαθαίνοντας όλη την πρακτική διαδικασία (know-how) με την οποία ο κλάδος της Ψυχολογίας βρίσκει εφαρμογή στην σύγχρονη αγορά εργασίας.
- Γιατί το συγκεκριμένο πρόγραμμα σου δίνει την ευκαιρία να εστιάσεις στην επιστημονική φύση της ψυχολογίας και να εξοικειωθείς με συγκεκριμένες ενότητες που σχετίζονται με την κοινωνική ψυχολογία, την αναπτυξιακή ψυχολογία, τις ατομικές διαφορές, τη γνωστική ψυχολογία κλπ
- Γιατί θα καλλιεργήσεις τις στατιστικές και ερευνητικές σου δεξιότητες μέσω τακτικών εργαστηριακών πρακτικών καθώς και μέσω role-playing αλλά και πραγματικών case studies.
- Γιατί το πρόγραμμα σπουδών είναι σχεδιασμένο με τρόπο που σου εξασφαλίζει την άρτια θεωρητική, ερευνητική και πρακτική εκπαίδευσή σου στην Ψυχολογία και σε οδηγεί σε μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.
Δομή Προγράμματος Σπουδών
Το μάθημα εισάγει βασικά θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα σε δύο κύριους τομείς της γνωστικής ψυχολογίας: την Προσοχή και την Αντίληψη. Ξεκινώντας με μια ιστορική ανασκόπηση της γνωστικής ψυχολογίας, οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με ερευνητικά ζητήματα που αφορούν καθεμία από αυτές τις περιοχές της νόησης. Το μάθημα θα παρουσιάσει τις διάφορες μεθοδολογίες που χρησιμοποιήθηκαν τα τελευταία 50 χρόνια για τη μελέτη της νόησης και στη συνέχεια θα επικεντρωθεί στη συζήτηση των βασικών διεργασιών της αντίληψης και της προσοχής. Επιπλέον, το μάθημα εξετάζει σε μεγαλύτερο βάθος τα σύγχρονα ερευνητικά θέματα και τις επιστημονικές συζητήσεις που περιβάλλουν αυτούς τους τομείς της γνωστικής ψυχολογίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον τρόπο με τον οποίο οι σύγχρονες μεθοδολογίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διερεύνηση των νοητικών ικανοτήτων και την ανακάλυψη δεδομένων σχετικά με τον τρόπο που ο εγκέφαλός μας λαμβάνει, επεξεργάζεται και ανταποκρίνεται στις πληροφορίες από διαφορετικές αισθητηριακές οδούς.
Αυτή η ενότητα εξετάζει (i) ατομικές διαφορές στη νοημοσύνη και την προσωπικότητα και (ii) και την κλινική ψυχολογία και ψυχοπαθολογία. Θα εξεταστούν θεωρητικές περιγραφές της δομής της προσωπικότητας (προσεγγίσεις χαρακτηριστικών έναντι παραγόντων) μαζί με την ανάπτυξη της προσωπικότητας (προσεγγίσεις μάθησης έναντι ψυχαναλυτικών προσεγγίσεων) και την αξιολόγηση της προσωπικότητας. Οι ιστορικές προσεγγίσεις στη μέτρηση της νοημοσύνης, καθώς και οι γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες που την καθορίζουν, θα εξεταστούν, λαμβάνοντας μια κριτική προοπτική. Στη συνέχεια, εστιάζοντας στην κλινική ψυχολογία, η ενότητα θα εξετάσει πώς ορίζουμε τη «μη τυπική» συμπεριφορά, μαζί με τις εξηγήσεις μιας τέτοιας συμπεριφοράς, συμπεριλαμβανομένης της θεωρίας μάθησης, της βιολογίας, της γενετικής και των ψυχαναλυτικών ερμηνειών. Θα περιγραφούν τα συμπτώματα ορισμένων βασικών διαταραχών συμπεριφοράς, όπως η σχιζοφρένεια, οι διαταραχές της διάθεσης και οι διαταραχές προσωπικότητας.
Αποτελούμενο από τρία μέρη, αυτό το αυτοκατευθυνόμενο διαδικτυακό μάθημα υποστηρίζει τους φοιτητές στην προσαρμογή τους στο πανεπιστήμιο και στο πρόγραμμα σπουδών τους, βοηθώντας τους να επικεντρωθούν στους στόχους τους, ενώ παράλληλα τους διδάσκει βασικές νέες δεξιότητες για την επιτυχία. Οι φοιτητές θα εξετάσουν τη ζωή και τη μελέτη στο πανεπιστήμιο, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αξιοποίησης του χρόνου τους, της ανάπτυξης αυτονομίας στη μάθηση και των διαθέσιμων πηγών συμβουλευτικής και υποστήριξης. Επιπλέον, θα αποκτήσουν ισχυρή βάση σε βασικές ακαδημαϊκές δεξιότητες, όπως διαφορετικές μεθόδους μάθησης για τη βελτίωση της απόδοσής τους και πρακτικές συμβουλές για την ανάπτυξη προσωπικών και οργανωτικών δεξιοτήτων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στις θεμελιώδεις αξίες της καλής ακαδημαϊκής πρακτικής, όπως η διατήρηση της ακαδημαϊκής ακεραιότητας, η εύρεση της προσωπικής ακαδημαϊκής «φωνής» και η χρήση εργαλείων και στρατηγικών για την αποφυγή ακούσιας λογοκλοπής. Κάθε μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει μια σειρά από διαδραστικές ασκήσεις μάθησης, πρακτικά σενάρια, δραστηριότητες ανάπτυξης χαρτοφυλακίου, επιπλέον υποστηρικτικούς πόρους και ένα σύντομο κουίζ για την εδραίωση της γνώσης.
Αυτό το μάθημα εισαγάγει τους φοιτητές Ψυχολογίας στις βασικές έννοιες της στατιστικής και των ερευνητικών μεθόδων. Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με τις ηθικές αρχές της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας και θα εξερευνήσουν ζητήματα δεοντολογίας στην έρευνα μέσω της μελέτης ιστορικών περιπτώσεων προβληματικής έρευνας. Το μάθημα καλύπτει τον σχεδιασμό πειραματικών ερευνών και ερευνών παρατήρησης, καθώς και τον τρόπο μέτρησης ψυχολογικών εννοιών, όπως τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας, οι στάσεις και τα συναισθήματα. Οι φοιτητές θα αποκτήσουν ισχυρές βάσεις στη στατιστική θεωρία και θα μάθουν να συνοψίζουν, να παρουσιάζουν, να αναλύουν και να ερμηνεύουν δεδομένα. Επιπλέον, μέσα από μικρές ομαδικές συναντήσεις υπό την καθοδήγηση του Προσωπικού Ακαδημαϊκού Συμβούλου τους, οι φοιτητές θα αναπτύξουν βασικές ακαδημαϊκές δεξιότητες, όπως αναζήτηση βιβλιογραφίας, σχεδιασμό και συγγραφή δοκιμίων, προφορικές παρουσιάσεις, αξιοποίηση ανατροφοδότησης και ακαδημαϊκή αναφορά πηγών.
Το μάθημα αυτό εισάγει τους φοιτητές στις κυριότερες θεωρίες και εμπειρικά ζητήματα της κοινωνικής και αναπτυξιακής ψυχολογίας. Η ενότητα της κοινωνικής ψυχολογίας του μαθήματος καλύπτει βασικά θέματα όπως: στάσεις, αποδόσεις, συμμόρφωση και υπακοή, αντίληψη του ατόμου, διαπροσωπική έλξη, στερεότυπα, προκαταλήψεις και διακρίσεις. Η ενότητα της αναπτυξιακής ψυχολογίας καλύπτει θέματα όπως: βρεφική ηλικία και πρώιμη κοινωνική ανάπτυξη και θεωρίες γνωστικής ανάπτυξης στη βρεφική και παιδική ηλικία.
Το μάθημα παρέχει μια εισαγωγή στη βιολογική ψυχολογία και στην επιρροή της βιολογικής προσέγγισης στο ευρύτερο πεδίο της ψυχολογίας. Μέσα από μια σειρά διαλέξεων, το μάθημα εξετάζει τη δομή και τη λειτουργία του εγκεφάλου και του κεντρικού νευρικού συστήματος, καθώς και τον ρόλο τους στη διαμόρφωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Αναλύεται η σημασία των ορμονών και των νευροδιαβιβαστών στη φυσιολογία και τη συμπεριφορά, καθώς και η βιολογική βάση των ατομικών διαφορών. Αυτά τα θεμελιώδη στοιχεία θα διερευνηθούν μέσα από βασικά θέματα, όπως τα συναισθήματα, η παρακινούμενη συμπεριφορά, η γλώσσα, ο ύπνος, η μάθηση και η μνήμη, καθώς και η σχιζοφρένεια. Επιπλέον, το μάθημα ενσωματώνει τη σημασία της εξελικτικής ψυχολογίας και των αλληλεπιδράσεων μεταξύ γονιδίων και περιβάλλοντος.
Αποτελούμενο από τρία μέρη, αυτό το αυτοκατευθυνόμενο διαδικτυακό μάθημα υποστηρίζει τους φοιτητές στην προσαρμογή τους στο πανεπιστήμιο και στο πρόγραμμα σπουδών τους, βοηθώντας τους να επικεντρωθούν στους στόχους τους, ενώ παράλληλα τους διδάσκει βασικές νέες δεξιότητες για την επιτυχία. Οι φοιτητές θα εξετάσουν τη ζωή και τη μελέτη στο πανεπιστήμιο, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αξιοποίησης του χρόνου τους, της ανάπτυξης αυτονομίας στη μάθηση και των διαθέσιμων πηγών συμβουλευτικής και υποστήριξης. Επιπλέον, θα αποκτήσουν ισχυρή βάση σε βασικές ακαδημαϊκές δεξιότητες, όπως διαφορετικές μεθόδους μάθησης για τη βελτίωση της απόδοσής τους και πρακτικές συμβουλές για την ανάπτυξη προσωπικών και οργανωτικών δεξιοτήτων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στις θεμελιώδεις αξίες της καλής ακαδημαϊκής πρακτικής, όπως η διατήρηση της ακαδημαϊκής ακεραιότητας, η εύρεση της προσωπικής ακαδημαϊκής «φωνής» και η χρήση εργαλείων και στρατηγικών για την αποφυγή ακούσιας λογοκλοπής. Κάθε μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει μια σειρά από διαδραστικές ασκήσεις μάθησης, πρακτικά σενάρια, δραστηριότητες ανάπτυξης χαρτοφυλακίου, επιπλέον υποστηρικτικούς πόρους και ένα σύντομο κουίζ για την εδραίωση της γνώσης.
Σε αυτό το μάθημα, οι φοιτητές θα διεξάγουν δύο ερευνητικές μελέτες, τις οποίες θα παρουσιάσουν υπό μορφή δύο επιστημονικών άρθρων. Επιπλέον, μέσα από εβδομαδιαίες συνεδρίες με τον Προσωπικό Ακαδημαϊκό Σύμβουλό τους, οι φοιτητές θα αρχίσουν να εξετάζουν την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτών των συνεδριών, θα ολοκληρώσουν δραστηριότητες που τους επιτρέπουν να παρακολουθήσουν το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Καριέρας (Career Development Course – CDC), που παρέχεται από τη Swansea Employability Academy.
Η ενότητα παρέχει μια εις βάθος κατανόηση της σύνθετης σχέση μεταξύ της εγκεφαλικής λειτουργίας (από το επίπεδο των μεμονωμένων νευρώνων μέχρι το σύνολο των συστημάτων του εγκεφάλου) και της συμπεριφοράς (των ανθρώπων και των ζώων). Το μάθημα θα σας εφοδιάσει με τη θεμελιώδη κατανόηση των βασικών αρχών της θεωρίας της μάθησης και του τρόπου εφαρμογής τους στην ψυχολογία και την έρευνα στη νευροεπιστήμη. Επίσης, θα διερευνήσουμε πώς ο εγκέφαλος ανταποκρίνεται και προσαρμόζεται στο εξωτερικό περιβάλλον, πώς αλληλεπιδρούν τα γονίδια με το περιβάλλον και ποιες είναι οι επιπτώσεις αυτής της αλληλεπίδρασης στη λειτουργία του εγκεφάλου και τη συμπεριφορά, στο πλαίσιο του στρες, της παχυσαρκίας, του πόνου, της παρακίνησης και των συναισθημάτων. Επιπλέον, θα εξετάσουμε πώς η κατανάλωση ουσιών για λόγους ψυχαγωγίας επηρεάζει τον εγκέφαλο και ποιες είναι οι συνέπειες της χρήσης της στη συμπεριφορά του ανθρώπου.
Αυτή η ενότητα εξετάζει σημαντικές θεωρίες και εμπειρικά ζητήματα στους τομείς της κοινωνικής ψυχολογίας και των ατομικών διαφορών. Επικεντρώνεται στη μελέτη του τρόπου με τον οποίο τα άτομα διαφέρουν μεταξύ τους (για παράδειγμα σε χαρακτηριστικά της προσωπικότητας) και στο πώς οι ατομικοί και κοινωνικοί παράγοντες επηρεάζουν τη συμπεριφορά (όπως ο εθνοκεντρισμός, η επίδοση της ομάδας και η προ-κοινωνική συμπεριφορά). Θα εξεταστούν κλασικές και σύγχρονες θεωρίες και έρευνες που σχετίζονται με διάφορα ζητήματα κοινωνικής ψυχολογίας και ατομικών διαφορών, όπως η συμπεριφορά μέσα σε ομάδες, οι στάσεις και η προσωπικότητα. Το περιεχόμενο της κοινωνικής ψυχολογίας δομείται γύρω από δύο βασικούς άξονες: τις ενδοπροσωπικές (σε ατομικό επίπεδο) και τις διαπροσωπικές (σε επίπεδο ομάδων) διεργασίες. Αναφορικά με την ενότητα των ατομικών διαφορών, αυτή εξετάζει θέματα όπως η συμπεριφορική γενετική, η προσωπικότητα και η νοημοσύνη. Παράλληλα, εξετάζει το άτομο στο κοινωνικό του πλαίσιο, εστιάζοντας στο ρόλο της ατομικής παρακίνησης, των στάσεων και των αξιολογήσεων. Η ενότητα εξετάζει βασικά ερωτήματα όπως «Πώς επηρεάζουν οι στάσεις τη συμπεριφορά μας;», «Ποια είναι η συμβολή της φύσης έναντι της ανατροφής στις ατομικές διαφορές;» και «Τι κάνει τους ανθρώπους επιθετικούς;».
Αυτό το μάθημα στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη των ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων, καθώς και των στατιστικών τεχνικών που χρησιμοποιούν οι ψυχολόγοι, προετοιμάζοντας τους φοιτητές για το ανεξάρτητο ερευνητικό τους έργο στο τελευταίο έτος. Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με τη χρήση του στατιστικού λογισμικού JASP για ποσοτικές αναλύσεις και θα μάθουν πώς να σχεδιάζουν μικρά ερευνητικά έργα, να εφαρμόζουν κατάλληλα στατιστικά τεστ και να ερμηνεύουν και να παρουσιάζουν δεδομένα. Παράλληλα, θα εισαχθούν στις ποιοτικές ερευνητικές μεθόδους. Το μάθημα καλύπτει επίσης ζητήματα δεοντολογίας της έρευνας, τα χαρακτηριστικά ενός καλού πειραματικού σχεδιασμού, τον έλεγχο των συγχυτικών παραγόντων (confounders), καθώς και τη σημασία της αναπαραγωγής των ευρημάτων, καθώς και της αξιοπιστίας στην επιστημονική έρευνα.
Το μάθημα παρέχει μια εις βάθος ματιά στις γνωστικές διαδικασίες που διέπουν σημαντικές λειτουργίες ανώτερου επιπέδου όπως η γλώσσα, η σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η συλλογιστική και η λήψη αποφάσεων. Το μάθημα θα καλύψει μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με την οργάνωση και λειτουργία της μνήμης, τα πιο σημαντικά και πολυσυζητημένα θέματα στην ψυχογλωσσολογία, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο τα παιδιά αποκτούν τη γλώσσα, του τρόπου επεξεργασίας της γλώσσας στο μυαλό των ενηλίκων με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγνωση, τη δυσορθογραφία και τη διγλωσσία. Επίσης, μέσα από την εξέταση ερευνών και κλασικών και σύγχρονων ερευνών περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι αξιολογούν καταστάσεις, καταλήγουν σε αποφάσεις και επιλύουν προβλήματα και γρίφους.
Το πρώτο μισό του μαθήματος θα εξερευνήσει τις ηλικιακές αλλαγές στη γνωστική και ηθική ανάπτυξη από τη βρεφική ηλικία έως την όψιμη εφηβεία. Θα εξεταστούν επίσης οι σημαντικές αλλαγές που συμβαίνουν κατά την εφηβεία, όπως κοινωνικές, βιολογικές και νευρολογικές μεταβολές, και ο τρόπος με τον οποίο αυτές μπορεί να επηρεάσουν τη φυσιολογική ανάπτυξη κατά την ευαίσθητη αυτή περίοδο. Το δεύτερο μισό του μαθήματος θα επικεντρωθεί στη φυσιολογική γήρανση σε σύγκριση με διαταραχές που σχετίζονται με την ηλικία, όπως η ήπια γνωστική εξασθένηση και η άνοια. Τα ζητήματα αυτά θα αναλυθούν τόσο σε επίπεδο εγκεφαλικής ανατομίας και λειτουργίας όσο και σε σχέση με τον αντίκτυπο στον ίδιο τον άνθρωπο και την κοινωνία. Θα συζητηθούν, επίσης, σύγχρονες μέθοδοι έρευνας στη μελέτη της γήρανσης και της ανάπτυξης.
Αυτό το μάθημα αποτελεί συνέχεια του PSY237 Μέθοδοι Έρευνας και Πειραματικές Μέθοδοι Ι και στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη των ποσοτικών μεθόδων και στατιστικών τεχνικών για ψυχολόγους, προετοιμάζοντας τους φοιτητές για το ανεξάρτητο ερευνητικό τους έργο στο τελευταίο έτος. Οι φοιτητές θα μελετήσουν προηγμένες τεχνικές για ανάλυση πολλών μεταβλητών και θα ασχοληθούν με πολύπλοκα πειραματικά σχέδια. Επιπλέον, θα εξερευνήσουν σύγχρονα ζητήματα και τάσεις στις ερευνητικές μεθόδους, όπως η ανοιχτή επιστήμη και η χρήση μεγάλων δεδομένων (big data).
Αυτό το μάθημα εξετάζει πώς οι αρχές της ψυχολογίας εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση σύγχρονων προκλήσεων στο σύστημα ποινικής δικαιοσύνης. Αναλύονται θέματα όπως η ψυχική υγεία, οι τραυματικές εγκεφαλικές κακώσεις, η νευροδιαφορετικότητα και η ψυχοπάθεια, εστιάζοντας στις επιπτώσεις τους στην εγκληματικότητα, την επιβολή ποινών και τη διαχείριση των παραβατών. Επιπλέον, καλύπτονται ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα, όπως το κυβερνοέγκλημα, οι μισογυνιστικές ιδεολογίες στο διαδίκτυο, οι ριζοσπαστικοποιημένες κοινότητες και η ευημερία σε συνθήκες κράτησης. Συνδυάζοντας θεωρητικές γνώσεις με πρακτικές εφαρμογές, το μάθημα εξοπλίζει τους φοιτητές με κριτική γνώση και αναλυτικές δεξιότητες που απαιτούνται για την κατανόηση των εξελισσόμενων συζητήσεων και πρακτικών στη δικαστική ψυχολογία. Είναι σχεδιασμένο ώστε να παραμένει ευέλικτο και προσαρμοσμένο στις τρέχουσες εξελίξεις, προσφέροντας ένα δυναμικό πλαίσιο διερεύνησης της αλληλεπίδρασης μεταξύ ψυχολογίας και ποινικής δικαιοσύνης.
Το μάθημα εξερευνά την προέλευση των νευροδιαφορετικών χαρακτηριστικών, τους διαγνωστικούς και αναπτυξιακούς παράγοντες, τις μεταβαλλόμενες κοινωνικές αντιλήψεις, τις συχνές συννοσηρότητες, καθώς και την εκπαιδευτική, επαγγελματική και υγειονομική υποστήριξη που ενδέχεται να χρειάζονται οι νευροδιαφορετικές ομάδες. Οι φοιτητές θα εξετάσουν την ισορροπία μεταξύ θεραπείας και αποδοχής, καθώς και την κριτική ανάλυση των κοινωνικών, ιατρικών και νευροδιαφορετικών μοντέλων που διαμορφώνουν τις αντιλήψεις για τις νευροαναπτυξιακές καταστάσεις. Επιπλέον, θα συζητηθεί η πιθανότητα ύπαρξης νέων νευροαναπτυξιακών διαταραχών που δεν έχουν ακόμη ταξινομηθεί επίσημα, με τους φοιτητές να αξιολογούν τα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα για αυτές τις αναδυόμενες ομάδες.
Αυτό το μάθημα διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η συμπεριφορά μαθαίνεται και ενισχύεται βάσει των αρχών της θεωρίας της μάθησης και της συντελεστικής μάθησης. Μέσα από την ανάλυση πραγματικών περιστατικών, το μάθημα αξιοποιεί την ερευνητική εξειδίκευση του Τμήματος για να αναδείξει αυτές τις αρχές, με παραδείγματα όπως η ανάπτυξη αγχωδών διαταραχών (π.χ. φοβίες) και άλλων ψυχοπαθολογιών (π.χ. σχιζοφρένεια). Ένα κεντρικό στοιχείο του μαθήματος είναι η σύνδεση αυτών των αρχών με την ανάπτυξη προβλημάτων που σχετίζονται με τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια.
Αυτό το μάθημα εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο οι επιλογές τρόπου ζωής και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες επηρεάζουν την ψυχική υγεία και την ευημερία, εστιάζοντας στο exposome—τη σωρευτική επίδραση των περιβαλλοντικών εκθέσεων στις βιολογικές διεργασίες καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής. Οι φοιτητές θα διερευνήσουν πώς διάφοροι παράγοντες, όπως η διατροφή, η σωματική δραστηριότητα, ο ύπνος, η ενυδάτωση και τα πρότυπα εργασίας, επηρεάζουν την ψυχική υγεία και την ευημερία, είτε θετικά είτε αρνητικά. Το μάθημα ευθυγραμμίζεται με προσεγγίσεις πρόληψης, που αποσκοπούν στην ενίσχυση της μακροχρόνιας ψυχικής ανθεκτικότητας.
Οι φοιτητές διεξάγουν ένα ανεξάρτητο ερευνητικό πρόγραμμα υπό την επίβλεψη ενός μέλους του προσωπικού. Το ερευνητικό θέμα αποφασίζεται σε συνεργασία με τους επόπτες και τα ερευνητικά θέματα. Οι μαθητές πρέπει να σχεδιάσουν, να διεξάγουν, να αναλύσουν και να γράψουν ένα κομμάτι έρευνας προκειμένου να επιτύχουν μεταπτυχιακή βάση για ναύλωση με τη Βρετανική Ψυχολογική Εταιρεία (BPS). Πρέπει επίσης να συμπληρώσουν ένα έντυπο δεοντολογικών εκτιμήσεων, αποδεικνύοντας ότι έχουν εξετάσει και επιλύσει δεοντολογικά ζητήματα που σχετίζονται με το έργο τους και ότι έχουν εφαρμόσει κατάλληλες βέλτιστες πρακτικές για τη βελτίωση της αναπαραγωγιμότητας της έρευνάς τους.
Περισσότερες Πληροφορίες
Ως Απόφοιτος του προγράμματος BSc (Hons) Psychology μπορείς να δραστηριοποιηθείς στον χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας αλλά και δραστηριοποιηθείς ως ελεύθερος επαγγελματίας ανοίγοντας το δικό σου γραφείο. Μπορείς, επίσης, να απασχοληθείς σε εταιρείες Ανθρώπινου Δυναμικού ή σε φορείς που σχετίζονται με την υποστήριξη και τη θεραπεία, όπως πχ. μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς κ.α.
Οι σπουδές σου στο πρόγραμμα BSc (Hons) Psychology του IST College, σου δίνουν τη δυνατότητα να αποκτήσεις άδεια ασκήσεως επαγγέλματος μέσω της διαδικασίας που ορίζει ο ΑTEΕN. Μπορείτε να δείτε περισσότερα στις Αναγνωρίσεις.
Το πρόγραμμα BSc (Hons) Psychology απευθύνεται σε απόφοιτους Λυκείου που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν στον κλάδο της Ψυχολογίας αλλά και σε εργαζόμενους ή φοιτητές άλλων ειδικοτήτων.
Το πτυχίο του προγράμματος BSc (Hons) Psychology παρέχει τη δυνατότητα συνέχισης των σπουδών σου σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Το πρόγραμμα προσφέρεται με φυσική παρουσία σε προγραμματισμένα τμήματα στις εγκαταστάσεις μας – Λ. Συγγρού 68 (Δίπλα στο Μετρό “Συγγρού – Φιξ”), αλλά δίνεται η δυνατότητα μέσω της σύγχρονης εκπαιδευτικής μας πλατφόρμας να παρακολουθείς τα μαθήματα on line (σύγχρονη τηλεκπαίδευση) on demand (βιντεοσκοπημένα), στο δικό σου χρόνο και ρυθμό.
Το πρόγραμμα, διεξάγεται ελληνικά/αγγλικά.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της τριετούς φοίτησής σου στο IST College θα έχεις τη δυνατότητα να παρακολουθείς χωρίς κανένα κόστος και μαθήματα αγγλικής γλώσσας, αναλόγως του επιπέδου στο οποίο βρίσκεσαι, ώστε ολοκληρώνοντας τις ακαδημαϊκές σπουδές σου να έχεις βελτιώσει και τις γνώσεις σου στη γλώσσα.
Η διαδικασία εγγραφής είναι πιο απλή και σύντομη από ποτέ!
Μπορείς να κάνεις την εγγραφή σου με τους εξής τρόπους:
Α) Ηλεκτρονικά
Μπορείς να κατεβάσεις την αίτηση εγγραφής εδώ και να τη στείλεις συμπληρωμένη στο admissions@ist.edu.gr, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά εγγραφής (για να τα δεις πάτησε εδώ και με το αποδεικτικό της κατάθεσης της προκαταβολής (για να δεις τους τραπεζικούς λογαριασμούς πάτησε εδώ)
Β) Με επίσκεψη στο IST College
To Διοικητικό Προσωπικό του IST College θα είναι στη διάθεσή σου για να σε βοηθήσει να κάνεις την εγγραφή σου. Το μόνο που χρειάζεται είναι να έρθεις στο IST College έχοντας μαζί σου τα απαραίτητα δικαιολογητικά εγγραφής (για να τα δεις πάτησε εδώ.)
Ο τρόπος καταβολής των ήδη προσιτών διδάκτρων του IST College είναι ιδιαίτερα ευέλικτος. Σε συνεννόηση με τις οικονομικές υπηρεσίες του IST College δίνεται η δυνατότητα τμηματικής ή εφάπαξ καταβολής με ανάλογη έκπτωση.
Επίσης, ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης θα σε ενημερώσει για τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια που θα σου εξασφαλίσουν επιδότηση διδάκτρων έως και 30%, υποστηριζόμενη από το Ταμείο Φοιτητικής Μέριμνας του IST College.
Μπορείς ακόμα, να διεκδικήσεις μία από τις προσφερόμενες Υποτροφίες που ανακοινώνει σε τακτά χρονικά διαστήματα το IST College, σε συνεργασία με γνωστές επιχειρήσεις και οργανισμούς. Για περισσότερες πληροφορίες πάτησε εδώ.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι με την καταβολή των δίδακτρών σου, εκτός από την παρακολούθηση των μαθημάτων, θα απολαμβάνεις και μία σειρά προνομίων και υπηρεσιών χωρίς καμία επιπλέον χρέωση όπως:
- Εγγραφή
- Χρήση Βιβλιοθήκης IST College
- Χρήση Εργαστηρίων Η/Υ στο IST College
- Συμμετοχή στις Εξετάσεις
- Χρήση της Σύγχρονης Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας του IST College
- Έκδοση όλων των πιστοποιητικών σπουδών, βαθμολογιών και βεβαιώσεων τόσο από IST College όσο και από το συνεργαζόμενο πανεπιστήμιο
- Συμμετοχή σε σεμινάρια, εκδηλώσεις και συνέδρια που διοργανώνονται και προσφέρονται στο IST College
Κατέβασε τον Οδηγό Σπουδών εδώ.
Το πτυχίο BSc (Hons) στην Ψυχολογία προσφέρεται στην Ελλάδα από το IST College στο πλαίσιο επίσημης συνεργασίας με το Βρετανικό πανεπιστήμιο.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, το πτυχίο που απονέμεται από το πανεπιστήμιο μπορεί να αναγνωριστεί ως επαγγελματικά ισοδύναμο με πτυχία Ψυχολογίας που απονέμονται από Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ). Η αναγνώριση αυτή διεκπεραιώνεται από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) του Υπουργείου Παιδείας (https://www.minedu.gov.gr/ateen-anagnorisi-epaggelmatikis-isodynamias).
Μόλις χορηγηθεί η επαγγελματική ισοδυναμία, το πτυχίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί επαγγελματικά με τον ίδιο τρόπο όπως τα ελληνικά πανεπιστημιακά πτυχία Ψυχολογίας. Μετά την έκδοση της απόφασης ΑΤΕΕΝ, μπορείτε να υποβάλετε αίτηση στην αρμόδια Περιφερειακή Αρχή για την έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλματος Ψυχολόγου στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Μεγάλος αριθμός αποφοίτων του IST College έχει ακολουθήσει τις νόμιμες διαδικασίες και έχει λάβει αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας από το ΑΤΕΕΝ.
Το πρόγραμμα BSc (Hons) στην Ψυχολογία είναι πιστοποιημένο από τη Βρετανική Ψυχολογική Εταιρεία (British Psychological Society – BPS), και με ατομική αίτηση, μπορείτε να εγγραφείτε ως μέλος της BPS. Εφόσον συνεχίσετε με μεταπτυχιακές και/ή διδακτορικές σπουδές και αποκτήσετε κλινική εμπειρία, μπορείτε επίσης να εργαστείτε για την απόκτηση του τίτλου του Chartered Psychologist στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Μπορεί να σας ενδιαφέρουν:
Το Open IT παρέχει θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις σχετικές με τον σχεδιασμό κ.α.
Προπτυχιακό
Το πρόγραμμα παρέχει όλη την απαραίτητη θεωρητική και πρακτική γνώση, σε όλους τους τομείς.
Προπτυχιακό
Το BSc (Hons) Computer Science παρέχει θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις σχετικές με τον σχεδιασμό κ.α.
Προπτυχιακό
Το Open IT παρέχει θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις σχετικές με τον σχεδιασμό κ.α.
Προπτυχιακό
Το πρόγραμμα παρέχει όλη την απαραίτητη θεωρητική και πρακτική γνώση, σε όλους τους τομείς.
Προπτυχιακό